sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Suvaitsevaisuutta on se,että hyväksyt myös erimieltä olevat.

Mä pyrin hyväksymään ihmisten kaikki näkökannat,vaikka ne olisi miun kanssa eri mieltä,miun on tosi vaikea edes yrittää ymmärtää niitä ihmisiä,jotka on kannattanut Pietarin homolain voimaan astumista.
Mä yritän miettiä asioita erinäkö kannoilta,mutta mun ymmärrykseen ei siltikään mahdu se,että minkä takia kaksi ihmistä jotka rakastaa toisiaan,jotka nyt sattuu olemaan samaa sukupuolta molemmat,ovat tuon uuden lain mukaan rikollisia,ihan niikuin esimerkiksi pedofiilit.
Mun mielestä noita kahta asiaa ei vaan voi verrata toisiinsa,sillä pedofiili on aikuinen joka on seksuaalisessa suhteessa lapsen kanssa,joko lapsen ''omasta tahdosta'' tai sitten vastoin lapsen tahtoa jotka on molemmat väärin kun taas homoseksuaali on aikuinen ihminen joka rakastaa toista aikuista ihmistä joka on samaa sukupuolta,molemmat omasta tahdostaan.Lapsen ''omalla tahdolla'' ja aikuisen omalla tahdolla on todella suuri ero,sillä lapsen tahto on helposti esimerkiksi aikuisen,tai vaikka toisen lapsen ohjailtavissa,eikä lapsi itse ymmärrä mikä on oikein ja mikä on väärin,kun taas aikuinen ihminen osaa itse tehdä omat päätöksensä ja tietää mikä on oikein ja mikä on väärin.Sen takia mä en todellakaan ymmärrä ihmistä joka väittää noiden kahden asian olevan rinnastettavina toisiinsa.
Minkä takia kahden samaa sukupuolta olevan aikuisen rakkaus on enemmän väärin kuin kahden eri sukupuolta olevan aikuisen rakkaus?Asiaahan toki voisi ajatella myöskin raamatun kannalta,mutta mun mielestä jos sille linjalle lähdetään sitä linjaa sitten noudatetaan joka asiassa,kuten siinä,että esimerkiksi aviorikoksen tehneet ja tottelemattomat ja kevytmieliset lapset tulee kivittää hengiltä,ja se taas on miun ja lähes koko nyky-yhteiskunnan mielestä väärin.Minkä takia noita edellä mainitsemiani asioita ei pitäisi noudattaa,jos raamatun sanomaa homoseksuaaleista pitäisi?
Mä oikeasti toivon sydämeni pohjasta että tuo laki poistetaan nopeasti käytöstä,kuten myös muutkin homoseksuaalisuutta koskevat lait eri maissa (esimerkiksi Iranissa homoseksuaalisuudesta voi edelleen saada kuolemantuomion).

Huoh,ehkä mun pitäisi nyt vähän rauhoittua,oon nimittäin suhteellisen tuohduksissani enkä ees tiedä mitä kaikkea oon kirjotellu ja oonko kirjottanu samoja juttuja useeseen otteeseen.Jotain sanottavaa mulla tähän vielä oli,mutta en kyllä nyt muista enää yhtään joten enköhän nyt oo aikalailla sanottavani sanonu tämän suhteen.Toivottavasti tää teksti sai edes jonkun ajattelemaan asioita,luultavasti ei mutta aina kannattaa yrittää.Kommentointi on hyvin suotavaa jos teksti herätti edes jonkin näköisiä ajatuksia,tai ihan muuten vaan voi jättää palautetta.


-Juli kiittää,kuittaa ja poistuu taka-alalle-

3 kommenttia:

  1. Kyllähän se noin menee. Olen kanssasi samaa mieltä, en ollut ajatellut noista kaikista näkökulmista tilannetta. kyllä ainakii sait tän yhen ajattelemaan asiaa!

    VastaaPoista
  2. Tykkään siitä kun kerrot mielipiteesi ja kyllähän puhut ihan järkevää asiaa, mutta pakko sanoa että tekstiä on todella ärsyttävä lukea kirjoitusvirheiden takia! Vaikka sanat onkin kieliopillisesti kirjoitettu kirjainpaikkojen kannalta oikein, niin yhdyssana- ja alkukirjainvirheistä tekstiä on melko puuduttavaa lukea. Saisit tekstistä paljon mielenkiintoisemman ja "blogimaisemman" jos kiinnittäisit kirjoitusasuun enemmän huomiota. Mutta kuitenkin asia on todella järkevää!

    VastaaPoista
  3. Kiitos paljon molemmille anonyymeille kommentoinnista!
    Pahoittelen tosiaan tuota kirjotusvirheiden määrää,useesti miulla vaan tulee kirjoitettua nää tekstit tosi myöhään keskellä yötä väsyneenä,niinkuin nyttenkii,minkä takia en edes huomaa omia kirjotusvirheitäni vaikka yritän niitä etsiä.Asia on kuitenkin tämän postauksen osalta nyt korjattu,oikoluin tekstiä uudestaan ja nyt pitäisi olla hieman selkeämpää.Kiitos vielä rakentavasta palautteesta! :)

    VastaaPoista